Nitravel logo

Pon – Sub 08:00 – 20:00 +381 (18) 511-002 +381 (60) 7-511-005 +381 (60) 7-511-004
Pratite nas
GO UP

OBAVEŠTENJE ZA PUTNIKE I PARTNERE

Krajevi se potroše,
počeci uvek traju.
Početak – eto šta je na kraju!

Dušan Radović

 

Dragi naši putnici i drage kolege,

stigli smo do novog početka i novih nadanja. Suvislo je ponavljati izazove pred koje nas je stavila 2020. godina. Želimo još jednom (i još mnogo, mnogo puta) da vam se zahvalimo na apsolutnom razumevanju i saradnji koje smo imali sa vaše strane u 2020. godini. Naši divni putnici pokazali su izvanredno razumevanje i veliko strpljenje za sve nas (a sve to zajedno sa ogromnom saradnjom ostvarenom sa našim dragim partnerima, pre svega subagentima).

Nameravamo da vaše poverenje opravdamo i da nastavimo našu saradnju. Obaveštavamo vas da je naša agencija u redovnom procesu obnovila svoju licencu za rad i da posedujemo odgovarajuću Garanciju od insolventnosti, kao i istu licencu kategorije A35 (ova dokumentacija je javna i dostupna je na web portalima državnih ustanova i na našem web portalu). Pripreme programa za leto 2021. su u toku, neke destinacije su već spremne, neke još uvek pripremamo. Realno je očekivati da će naša ponuda biti kompletirana marta 2021. Shvatićete, sve oko nas je vanredno, iako smo u mogućnosti da odemo u Grčku i posetimo naše partnere, mnogi od njih pretrpeli su ozbiljne štete na svojim objektima tokom nevremena protekle jeseni, neki su u karantinu i izolaciji, a generalno situacija sa korona virusom u Grčkoj nije baš najbolja. Stoga naš preko potrebni odlazak u Grčku radi kompletiranja Ugovora za 2021. godinu mora biti prolongiran još samo malo. Što se Turske i Bugarske tiče, polako stižu ponude za leto 2021. i tu vredno radimo.

Sa svim partnerima smo u redovnom kontaktu, svi su nestrpljivi i svi ponavljaju kako jedva čekaju da ponovo vide svoje objekte pune turista i šalju pozdrave svima, naročito svojim stalnim gostima. Svi smo željni povratka u svoje stare životne tokove: da radimo, da putujemo, da vas uslužujemo, da vas vidimo kao i ranije, da se svi zagrlimo.

Što se tiče realizacije zamenskih putovanja, neki od vas su svoja putovanja već realizovali tokom 2020. godine zamenom destinacije, termina, mesta… ali ostalo je još neiskorišćenih zamenskih potvrda. Planiramo da, kada budemo imali kompletiranu potvrdu, kontaktiramo najpre naše putnike koji su preuzeli potvrde o zamenskim putovanjima, kako bismo se dogovorili o njihovoj realizaciji, a onda ćemo ponudu pustiti u redovnu prodaju. Molimo vas za još malo strpljenja dok se „kockice ne slože“, kao što smo već obećali: nećemo vas izneveriti.

Dajemo i davaćemo uvek sve od sebe da sa vama održimo iskren i profesionalan odnos, da otputujete i budete bezbedni.

Ove godine vam želimo pre svega zdravlje i smirenje. A nakon toga: da vam 2021. da sve ono što vam 2020. nije dala.

Vidimo se, dragi naši!

Sa poštovanjem,

dr Milica Began, šef agencije

U Nišu, 01.01.2021.

VAŽNA DOKUMENTACIJA

ČESTA PITANJA

Uredba Uredba o ponudi zamenskog putovanja za turističko putovanje koje je otkazano ili nije realizovano usled bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2 (u daljem tekstu Uredba) jeste dokument usvojen od strane Vlade Republike Srbije dana 30.04.2020. (Sl. Glasnik br. 63 od 30.04.2020), a koja reguliše odnose između agencije i putnika i predviđa ponudu zamenskog putovanja za turističko putovanje koje je otkazano ili nije realizovano usled bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2. Model Uredbe usvojile su i druge države u Evropi, a sa istim ciljem.

Uredba je dostupna na našem web portalu www.nitravel.rs, ali i na svim pravno-informacionim portalima u Srbiji.

– Uredba podrazumeva da putnik koji je do datuma početka vanrednog stanja u Srbiji (15.03.2020.) rezervisao aranžman (rezervacija podrazumeva uplatu dela ili celog turističkog aranžmana) ima pravo da svoje putovanje pomeri ili otkaže.

– Putovanje se može pomeriti za isto ili slično putovanje u toku kalendarske godine (Primer: moguće je da letovanje u maju, koje se usled nepredviđenih okolnosti, u ovom slučaju pandemije, putnik pomeri za septembar mesec ove godine).

– Putovanje se može pomeriti za isto ili slično putovanje u toku iduće kalendarske godine (Primer: moguće je da letovanje u maju, koje se usled nepredviđenih okolnosti, u ovom slučaju pandemije, putnik pomeri za maj ili neki drugi datum 2021. godine).

– Putovanje se može u potpunosti otkazati. U ovom slučaju, putnik podnosi zahtev za povraćaj novčanih sredstava. Uredbom je predviđen rok za korišćenje mogućnosti odlaganja putovanja od 18 meseci, tj do kraja kalendarske 2021. godine. Nakon isteka ovog roka, agencije su dužne da putnicima vrate uplaćen novac u celosti u roku od 14 dana (najkasnije do 14.01.2022).

– Osnovni razlog donošenja ove Uredbe jeste zaštita putnika.

– Sve rezervacije koje su urađene u prethodnom periodu su ili isplaćene ili avansirane stranim partnerima putem međunarodnih bankarskih transfera. Što znači: ukoliko ste iskoristili mogućnost ostvarivanja popusta za ranu rezervaciju za hotel u Bugarskoj do 31.01.2020. agencija je 01.02.2020. uplatila sav novac stranom partneru kako bi Vaša rezervacija bila validna i sigurna. Slično važi i za avansirane rezervacije. Kako bi agencija mogla svojim putnicima da obezbedi smeštaj na određenoj destinaciji, potrebno je da se pod određenim uslovima, a koji su određeni međunarodnim Ugovorima uplati avanse za smeštajne objekte partnerima i/ili vlasnicima smeštajnih objekata (hoteli, kuće).

– Avansi ili celi iznosi uplaćeni su i prevoznicima za aranžmane sa prevozom (avio prevoznici, bus prevoznici).

– Dakle: jedini način da svojim putnicima obezbedimo aranžmane koje su rezervisali jeste da ih avansiramo ili uplatimo u celosti partnerima sa kojima sarađujemo. Možete se setiti nekoliko neprijatnih situacija koje su proteklih godina imali putnici nekih bivših agencija kada nisu mogli biti smešteni u objekte koje su rezervisali: jer agencija nije platila objektima. Pošto, se mi turizmom bavimo dugo, a planiramo i da nastavimo njime da se bavimo – sve vase rezervacije su isplaćene ili avansirane (zavisi od vrste rezervacije i uslova plaćanja).

– Pošto je turizam privredna grana koja je najosetljivija na bilo kakve promene u životnom poretku (ratovi, bolesti, epidemije, zemljotresi, nemiri, štrajkovi su apsolutno opravdan razlog svakom putniku da otkaže ili odloži putovanje do neke destinacije, dok na primer trgovina nije osetljiva na ove vrste promena), agencije u Srbiji (ali i celom svetu) osetile su ogroman pad intenziteta rada od druge polovine februara, kako se situacija sa virusom pogoršavala. Od početka marta ni jedna turistička agencija nije likvidna. Šta to znači? To znači da u agencije novac ne ulazi od početka marta i ne dešavaju se nikakve transakcije. Podsećamo: turističke agencije su preduzetnici ili privredna društva, imaju obaveze prema državi i svojim zaposlenima, izdavaocima prostora u kome se nalaze, prevoznicima i mnogim drugim faktorima.

– U slučaju da agencije krenu sa masovnim povraćajem novca putnicima, novca će biti samo za mali deo putnika, a nakon toga agencije bankrotiraju i svi ostali ostaju bez svog novca. Stoga je uveden sistem zamenskog putovanja (popularno se naziva vaučerom) gde agencije sa putnicima sklapaju nove Ugovore o putovanju za nova putovanja u okviru iste godine ili iduće godine, kako bi se održala likvidnost agencija.

– Rok od 18 meseci dat je agencijama kako bi uspostavila likvidnost i počele da funkcionišu, a samim tim da ispunjavaju sve svoje finansijske obaveze.

– Da li ovakav sistem poslovanja odgovara agencijama? Ne. Jer ne podrazumeva nove tokove novčanih sredstava, ali im pomaže da prebrode ozbiljnu krizu u kojoj se nalaze trenutno.

– Sistem zamenskih putovanja uspostavljen je u najvećim zemljama Evrope i biće uspostavljen verovatno u drugim zemljama širom sveta. Možete na internetu videti štrajkove turističkih radnika i prevoznika naročito u Nemačkoj, koji su ozbiljno pogođeni ovom krizom, kao i otpuštanja desetine hiljada radnika u avio saobraćaju.

– Sistem zamenskih putovanja ne važi samo na relaciji putnik-agencija, već i na relaciji partnerskih odnosa: u slučaju da mi kao agencija od partnera zatražimo povraćaj avansa koje smo uplatili u inostanstvu, dobićemo potvrdu o uplati (vaučer), a ne svoj novac nazad. Jer je taj novac koji smo uplatili iskorišćen za tekuće poslovanje, ulaganja, renoviranja i slično.

– Sistem zamenskih putovanja važi i na relaciji gost-smeštajni objekat. Svi putnici koji su direktno uplatiti svoj smeštaj kod vlasnika objekta na primer u Grčkoj, dobili su od vlasnika potvrdu o uplati i taj novac mogu iskoristiti 18 meseci, nakon kojih mogu tražiti svoj novac nazad. Takođe iz istog razloga: u slučaju da krenu masovni povraćaji novca od strane vlasnika, isti će bankrotirati i imaće novac samo za deo aranžmana, ostatak putnika će bespovratno ostati bez svog novca.

– Zato što su putovanja otkazana usled vanrednih okolnosti (bolesti, pandemije) te za njih polisa Osiguranja od insolventnosti ne važi.

– U slučaju Vanrednog stanja, Opšti uslovi putovanja nemaju važnost.

– Sva zamenska putovanja pratiće standardna procedura, sklapaće se novi Ugovori o putovanju koji će ponovo biti osigurani kod Osiguravajuće kuće, u okolnostima koje ne spadaju u Vanredno stanje, te će za njih polisa Osiguranja od insolventnosti važiti, a na taj način je osiguran novac svih putnika.

– Pošto je u pitanju bolest, to je nešto na šta niko od nas ne može uticati. Postoji mnogo faktora, od kojih ni jedan nije u našoj nadležnosti (širenje pandemije, zabrane, mere, otvaranje granica, pravila prevoza putnika i slično), koje svi mi pratimo i nadamo se najboljem. Ove godine sezona će kasniti u odnosu na prethodne godine, ali se nadamo da ćemo što pre moći da krenemo sa putovanjima i ispunimo sve planove koje smo imali mi i naši subagenti kao turistički radnici, a što je najbitnije: vi naši putnici.

– Ne. Ukoliko se situacija normalizuje, sva putovanja koja nisu interno promenjena (niste menjali datum putovanja u međuvremenu na primer) neće imati obavezu promene Ugovora i za njih će redovno važiti polisa Osiguranja od insolventnosti.

– Na dokumentaciji koju ste dobili u agenciji, e-mailom ili posredstvom naših ovlašćenih subagenata. Potvrda putovanja podrazumeva i Polisu sa brojem i podacima o aranžmanu.

– Odgovor na ovo pitanje zavisi od interne politike svake agencije posebno. Naša agencija će prihvatiti ostvaren popust pri inicijalnoj rezervaciji aranžmana. Primer: aranžman za maj 2020. uplaćen je sa popustom od 10%, rezervaciju pomeramo za septembar 2020. i ponovo uračunavamo popust od 10% u cenu aranžmana.

– Ne. Svi aranžmani će se obračunavati prema objavljenom važećem cenovniku (cene u maju i na primer septembru nisu iste). Na objavljene cene uvažićemo popust koji je ostvaren prilikom inicijalne rezervacije, a doplatu će putnik izvršiti u ritmu koji će dogovoriti sa agencijom. U slučaju da je zamensko putovanje jeftinije od prvobitnog putovanja, povraćaj novca prema putniku biće izvršen takođe u dogovoru sa putnikom, ukoliko drugačije ne bude određeno odgovarajućom Odlukom.

– Agencije uglavnom potpisuju ugovore sa smeštajnim objektima na duže vreme (više kalendarskih godina) i sa mnogim smeštajnim objektima radimo duže i od 10 godina. U slučaju da se desi da iz nekog razloga objekat koji su putnici rezervisali za 2021. godinu ne bude bio u našoj ponudi, sa putnikom ćemo postići dogovor o odabiru drugog objekta u istom mestu, a iz naše ponude.  Cena aranžmana ostaće ista.

– Moguće je u okviru iste države i u okviru programa gde je Nitravel organizator putovanja (Primer: putovanje do Pefkohorija u maju zamenjeno je putovanjem u Pargu u septembru). U dogovoru sa putnicima, a u odnosu na stanje bukinga možda će postojati mogućnost promene države (Primer: letovanje u Bugarskoj umesto u Grčkoj). Ovo će biti poznato naknadno.

– Nije moguće da se koristi zamensko putovanje u Srbiji, jer naša agencija nema stacionarne aranžmane u Srbiji u svojoj organizaciji.

– Ukoliko ste se odlučili za promenu termina – da. Preporučujemo da se što pre odlučite zbog popunjavanja slobodnih kapaciteta.

– Osiguravajuće kuće još uvek nisu precizno definisale ove nove okolnosti osiguranja.

– Osim kod nas, o svojim pravima i obavezama možete se raspitati kod nadležnog Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Sektoru za turizam na broj 011 31 22 855, Sektoru turističke inspekcije na broj 011 31 39 676 ili u Nacionalnoj asocijaciji turističkih agencija Srbije “YUTA” na broj 011 322 86 86.

– O Garanciji od insolventnosti možete se raspitati kod osiguravajuće kuće SAVA Osiguranje na broj 011 36 44 839.